出版:ABI Research(ABIリサーチ) 出版年月:2022年12月
エンタープライズメタバースのマーケットデータ 2022年第4四半期
Enterprise Metaverse: Future of Work
Market Data | 4Q 2022 | MD-EVED-102
図表数 | 16 |
種別 | 英文マーケットデータ(Excel) |
価格 |
ABIリサーチ「エンタープライズメタバースのマーケットデータ 2022年第4四半期 – Enterprise Metaverse: Future of Work」は企業向けメタバース市場を調査し、予測を含む主要関連市場データをExcelファイルで提供しています。
主な調査範囲
- 地域別(北米、西欧、東欧、アジア太平洋地域、ラテンアメリカ、中東&アフリカ)のサービス/プラットフォーム、ビデオ会議専用ハードウェアの収益と予測
- 没頭型と非没頭型、各タイプ毎の地域別サービス/プラットフォーム収益。没頭型には没頭型コラボレーション、バーチャル本社(仮想HQ)、仮想イベントを含む
- ビデオ会議専用ハードウェアのタイプ別(パーソナルおよび部屋全体)の収益と出荷台数予測
目次訳(原文はこちらです)
- トータルコラボレーション収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- トータルコラボレーション収益 (Disaggregated) – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- 没頭型コラボレーションおよび関連クラウドサービス収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- 没頭型コラボレーションおよび関連クラウドサービス総収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- 没頭型コラボレーション収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- 没頭型コラボレーション収益 – 産業別 – 世界市場 2020-2030年
- バーチャル本社収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- バーチャル本社収益 – 産業別 – 世界市場 2020-2030年
- 仮想イベント収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- ビデオ会議専用ハードウェア出荷台数 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- ビデオ会議専用ハードウェア収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- ビデオ会議専用ハードウェア出荷台数 – 地域別およびタイプ別 – 世界市場 2020-2030年
- ビデオ会議専用ハードウェアASP – 地域別およびタイプ別 – 世界市場 2020-2030年
- ビデオ会議専用ハードウェア収益 – 地域別およびタイプ別 – 世界市場 2020-2030年
- デジタルツイン&シミュレーション収益 – 地域別 – 世界市場 2020-2030年
- デジタルツイン&シミュレーション収益 – カテゴリー別 – 世界市場 2020-2030年
Actionable Benefits
- Identify the impact of the buildup to the metaverse on workplace collaboration.
- Determine how collaboration and workflows will evolve as companies embrace a hybrid workforce and undergo digital transformations.
- Evaluate the market shifts between personal/remote and in-office room-scale video conferencing hardware as the global workforces change and evolve.
Critical Questions Answered
- How impactful will immersive collaboration be compared to the overall growth in video-based collaboration? When will there be an inflection point in growth for immersive? And what are some of the drivers?
- How will enabling technologies like Augmented Reality (AR)/smart glasses and 5G-Advanced impact collaboration?
- What do the growth prospects for collaboration look like coming out of the pandemic?
- What is the market opportunity for digital twins and simulations (software and services)?
Research Highlights
- Collaboration revenue and forecasts across services/platforms and dedicated video conferencing hardware by region (North America, Western Europe, Eastern Europe, Asia-Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa).
- Collaboration services/platforms revenue (by region) split by immersive and non-immersive. Immersive includes immersive collaboration (broken out by industry), virtual Headquarters (HQ) (broken out by industry), and virtual events.
- Dedicated video conferencing hardware includes forecasts for revenue and shipments by type (personal and room-scale) and region.
Topline forecast for digital twins and simulations (software and services) by region.
Who Should Read This?
- Decision makers and planners within Information Technology (IT) and Human Resources (HR) needing to adapt and support an increasingly hybrid workforce.
- Managers looking to identify trends within the collaboration market and when to implement them.
- Operators and vendors offering enterprise solutions who need to understand how the collaborative landscape is evolving and the changing needs of their customers.
当レポートは下記年間契約サービスに属する市場データレポートです。
- 【年間サービス】メタバース市場と技術のリサーチサービス
Metaverse Markets & Technologies Research Service
ABIリサーチの年間サービスは特定市場の最新・詳細情報をPDFレポート、EXCELファイル、ニューズレターなどを一年を通じて契約者へ提供しています。当レポート単体でももちろんご購入いただけますが、年間契約サービスをご利用いただくことで、継続的に市場情報を入手いただくことが可能です。詳細はChosaReport.comまでお気軽にお問い合わせください。
目次
Tables
- Total Collaboration Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Total Collaboration Revenue (Disaggregated) by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Immersive Collaboration and Related Cloud Service Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Total Collaboration and Related Cloud Service Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Immersive Collaboration Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Immersive Collaboration Revenue by Industry, World Markets: 2020 to 2030
- Virtual HQ Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Virtual HQ Revenue by Industry, World Markets: 2020 to 2030
- Virtual Events Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Dedicated Video Conferencing Hardware Shipments by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Dedicated Video Conferencing Hardware Revenue by Region, World Markets: 2020 to 2030
- Dedicated Video Conferencing Hardware Shipments by Region and Type, World Markets: 2020 to 2030
- Dedicated Video Conferencing Hardware ASPs by Region and Type, World Markets: 2020 to 2030
- Dedicated Video Conferencing Hardware Revenue by Region and Type, World Markets: 2020 to 2030
- Digital Twin and Simulation Revenue by Region, World Markets: 2021 to 2030
- Digital Twin and Simulation Revenue by Category, World Markets: 2021 to 2030